Countdown

Mei 2018:
Daar was dan eindelijk de vraag waar ik (toch al een paar jaartjes) op wachtte: "wil je mee naar Tanzania in Oktober".

Erik Staal zat naast mij in het 'dicteerhok' op de OK en hoefde niet lang te wachten op het antwoord:
Ja! JA.... ja ja ja.. Ja!

Voor de niet-slingelanders onder ons even in het kort wat ik daar ga doen:
Twee keer per jaar gaat Erik Staal, traumachirurg in het Slingeland Ziekenhuis, naar het Sengerema District Hospital in Tanzania om daar twee weken op vrijwillige basis operaties uit te voeren.
De operaties die het meeste uitgevoerd gaan worden zijn: schildklieroperaties, beenstandcorrecties, klompvoetjes en al het andere wat tijdens die twee weken voorbij komt.
Hierbij neemt hij een team mee, bestaande uit chirurg en/of anesthesioloog, tropenarts in opleiding en een operatieassistent. Dit jaar zal het team bestaan uit Susan Lemson (vaatchirurg), Paco Heijmans (anesthesioloog), Charissa Rahmee (tropenarts in opleiding) en Jiska Kamstra (verpleegkundige).

Van 28 september t/m 14 oktober zullen wij zoveel mogelijk behandelingen uit gaan voeren in het Sengerema Hospital.

Voor meer achtergrond info zie onderstaande links:

September 2018
Reisgidsen doorgespit, check.
Tickets geboekt, check.
Inentingen gehaald, check.
Visum binnen, check.
Tot 10 tellen in het Swahili, check.
Spullen pakken, working on it...

Met nog 16 dagen op de teller en dit typend, zit ik mij te bedenken wat mij te wachten staat.
Iets wat voor mij (als toch wel een klein beetje controlfreak) wel een dingetje is, maar wat mij aan de andere kant ook weer ontzettend nieuwsgierig en enthousiast maakt.
Hier in Nederland waar ik altijd alles tot in de puntjes geregeld heb, poetsen een van mijn grootste bezigheid is, thuis stofzuig in rechte baantjes zodat er geen stukje vergeten zal worden en mijn niet officieel erkende OCD soms opspeelt, zal Tanzania de omgekeerde wereld zijn.
Maar hoe het echt zal zijn, dat zal ik moeten ondervinden.... en wat heb ik daar zin in!

- Hakuna Matata, oftewel geen zorgen in het Swahili-

1. Edwin:
    12 september 2018
    Alles komt goed. Het wordt zeer leerzaam, uitdagend maar vooral een hele mooie ervaring. Veel en hard werken daar maar met zoveel voldoening terugkomen . Ik zal je uiteraard gaan volgen. Maak daar waar kan steekwoorden op papier . Je weet aan het einde v d dag soms niet meer wat je meemaakte😉.
  2. Annemijn:
    Verheug me nu al op de verhalen van jou en van Susan! Toppers ❤️ 🌎
  3. Ans:
    12 september 2018
    Wat zal dat een geweldige ervaring voor je zijn Gillian, heel mooi dat je die kans hebt gekregen! Wij wensen je een waardevolle, succesvolle, maar ook gezellige tijd in Tanzania!
    Gerard en Ans
  4. Jiske:
    12 september 2018
    Het wordt fantastisch! Trust me!
  5. Lotte Wilbrink:
    13 september 2018
    Zo super, super gaaf! Wat een onvergetelijke, bijzondere en fantastische ervaring zal dat gaan worden..... 💪🏻🙌🏻👏🏻 nog even aftellen ..
  6. Susan:
    We tellen samen af in t Swahili 😜 16=kumi na sita
    En we gaan er samen van genieten, het eerste deel dan. Helaas moet ik daarna weer naar huis en mag jij “hakuna matata” zingen op de Serengeti
  7. Judith Rouwhorst:
    13 september 2018
    Nog maar 15 dagen? Wat gaat het snel! Geniet van de voorpret! Ik denk dat het prachtige (misschien wel vermoeiende) weken gaan worden
  8. Andy:
    13 september 2018
    Dat gaat een leuke trip worden Gillian. Met een mooie vakantie er aan vast. Veel plezier!
  9. Francis:
    13 september 2018
    Super gaaf! En heel veel plezier met deze bijzondere ervaring. Ik ga je volgen.
  10. Ilona:
    13 september 2018
    Oehh.....komt nu dichtbij! Echt super Leuk!!
    En misschien kom je daar van je poetsdrang af......dan hoor ik het Wel!😅😉 enjoy!
  11. Lucia:
    Wat leuk Gillian.
    Wat zal dat een mooi ervaring worden, geweldig dat je die kans krijgt. Gr. Lucia
  12. Dorry:
    13 september 2018
    Wat fantastisch voor je Gillian dat je droom uitkomt! Zal een bijzondere tijd voor je worden. Ik kijk uit naar je blog posts om je ervaringen mee te beleven. Een heel goede heenreis (en straks terugreis😊)gewenst! P.S. Kom in je eerste post al dingen over je te weten die mij onbekend waren: control freak? (waar zou je dat nu van hebben??), OCD? Moest even googlen🙃. Zou zeggen Gil: laat ‘t allemaal maar lekker over je heen komen en in Afrika kennen ze toch geen stofzuigers!😀
  13. Sabine Dearden:
    15 september 2018
    Wat een fantastische ervaring zal dat worden. Geniet maar van alles met volle teugen en zeker weten dat je je OCD thuis moet laten.
  14. Paul:
    24 september 2018
    Mooi wanneer je je dromen waar kunt maken! Je hebt er lang naar uitgezien, maar nu is het dichtbij.
    Geniet er van en pas goed op jezelf. Liefs, Pap😘
  15. Jolanda Kolenbrander:
    28 september 2018
    Goeie reis toegewenst Gillian en een hele fijne tijd in Tanzania, zal een unieke ervaring zijn!!!!!!!!
  16. Annemarie:
    1 oktober 2018
    Wat een bijzondere, onvergetelijke ervaring zal het zijn. Dit pakt niemand je meer af! Vergeet niet te genieten. Pas goed op jezelf!
    Annemarie